Un cop els alumnes han decorat i personalitzat les caixes-niu, a continuació toca anar a penjar-les!
Al març, abans que les mallerengues i pardals, com a possibles ocupants, comencin a reproduir-se és el moment d'anar a col·localre les caixes. Cada grup ha fet un recorregut diferent, així poden comparar els resultats entre ells i treure'n les seves pròpies conclusions.
Durant la sortida s'explicava quins eren els requeriments per a poder situar la caixa en un òptim per a ser ocupada. Llavors el parell d'alumnes triava l'arbre i la posició. Abans de col·locar la caixa cada parella es feia una foto amb la seva caixa-niu i un cop penjada també es fotografiava la situació actual. Cada parella anotava a la seva fitxa quin era l'arbre on s'ha col·locat la caixa i en quina zona del recorregut. Així els alumnes tenen millor record d'on han d'anar a buscar la seva caixa per a futures revisions, sigui amb la família o amb l'escola.